Hylla Årets Pedagog 2024 i Sigtuna Kommun

Torsdag 22 februari 2024

Varför nominera en pedagog?

Pedagoger spelar en avgörande roll i våra barns och ungdomars utveckling. De är mer än bara lärare; de är mentorer, inspiratörer och ofta den positiva kraft som behövs för att väcka en livslång kärlek till lärande. I Sigtuna kommun vill vi uppmärksamma dessa hjältar genom att nominera dem till Årets Pedagog 2024.

Vikten av pedagoger

För oss liberaler är utbildning nyckeln till framgång. En kvalitativ utbildning berikar inte bara individen utan hela samhället. Genom att stärka pedagogernas ställning och förbättra deras arbetsmiljö, säkerställer vi en utbildningskvalitet som står sig stark både nationellt och internationellt. Det är därför vi ser Årets Pedagog som en viktig del i att uppmärksamma och premiera pedagogisk excellence.

Hur man nominerar

Att nominera en pedagog är enkelt men kan göra en stor skillnad för mottagaren. Besök kommunens webbplatswww.sigtuna.se/aretspedagog mellan den 19 februari och 10 mars för att lämna din nominering. Varje nominering visar våra pedagoger den uppskattning och erkänsla de så rättvist förtjänar.

Förra Årets Vinnare

En av förra årets vinnare, Eva Söderberg, tack vare sitt enastående arbete med kommunens förskolebibliotek. Hennes reaktion på att vinna visar på hur mycket det betyder för pedagogerna att bli erkända. Detta understryker vikten av att lyfta fram och hylla de som bidrar så mycket till våra barns framtid.

Varför är din nominering viktig?

Din nominering skickar ett starkt budskap om att vi värdesätter det hårda arbete och den dedikation våra pedagoger visar varje dag. Det är ett enkelt sätt att säga ”tack” och kan göra en betydande skillnad i en pedagogs yrkesliv.