Årsmötet 2024: En nystart och framåtblick för Sigtunaliberalerna

Måndag 26 februari 2024

En Inspirerande Inledning med Väsbyliberalerna

Den 22 februari 2024 samlades Sigtunaliberalerna för sitt årliga möte, en tradition som stärker vårt engagemang och sätter riktningen för framtiden. Årets möte inleddes på tillsammans med Väsbyliberalerna, som visar på den starka sammanhållningen inom partiet. Höjdpunkten var dock en inspirerande videohälsning från vår klimatminister Romina Pourmokhtari, vars budskap lyfte fram vikten av fortsatt fokus och arbete inom klimatpolitiken.

Motivation inför valrörelsen från Ylva Mozis

Efter inledningen tog Ylva Mozis scenen för att peppa och motivera medlemmarna inför den kommande valrörelsen. Med sitt inspirerande föredrag underströk hon vikten av gemensamma ansträngningar och det engagemang som krävs för att driva vår liberala agenda framåt.

Årsmötesförhandlingar och Liberalt Ledarskap

Under årsmötesförhandlingarna bekräftades Anders Eriksson omval som ordförande för Sigtunaliberalerna, ett beslut som välkomnades av alla närvarande. Årsmötet markerade också välkomnandet av både gamla och nya ansikten i styrelsen, vilket visar på en stark vilja till förnyelse och utveckling inom organisationen. De två nya i styrelsen är Helen Kavanagh Berglund och Håkan Silfverlin.

Huvudpunkter från Årsmötet:

• Gemensam Start: Inledning med videohälsning och klimatminister Romina Pourmokhtari.
  • Valrörelsens vikt: Motiverande tal av Ylva Mozis om vikten av engagemang inför den kommande valrörelsen.
  • Ledarskap och framtid: Omval av Anders Eriksson till ordförande och introduktion av nya samt gamla styrelsemedlemmar.

Framåtblick

Detta årsmöte symboliserar inte bara en årlig tradition utan också en ny början och en möjlighet att fortsätta bygga på våra liberala värderingar. Med en förstärkt styrelse och ett tydligt fokus på klimatfrågor och valberedskap, står Sigtunaliberalerna väl rustade för att möta de utmaningar och möjligheter som väntar. Vår gemensamma resa mot ett mer öppet, tolerant och framåtblickande samhälle fortsätter, med liberala principer som vår ledstjärna.

Engagera dig med oss!

Vi välkomnar alla som delar våra värderingar att engagera sig i vår verksamhet. Tillsammans kan vi göra en skillnad, för Sigtuna, för Sverige och för världen.