Sigtuna Kulturpris och Årets ungdomsledare

Tisdag 16 maj 2023

Sigtuna kommun har den stora glädjen att presentera Greger Fellin och Manuella Azri som mottagare av Sigtuna Kulturpris och Årets ungdomsledare 2022.Greger Fellin, en framstående musiker, kompositör och dirigent, har gjort betydande bidrag till det lokala kulturlivet i Sigtuna. Hans musikaliska talang och hängivenhet har berikat vår kulturella miljö och inspirerat många.

Å andra sidan, Manuella Azri, en engagerad baskettränare, har fått erkännande för sitt exceptionella ledarskap inom ungdomsidrotten i Sigtuna. Hennes arbete med att inspirera, coacha och stödja unga basketspelare har visat sig vara ovärderligt för lokalsamhället.

Dessa två personer representerar den kulturella vitalitet och det engagemang för ungdomsledarskap som vi värderar högt i Sigtuna. Med sin passion och hängivenhet har de förbättrat vår kommun, och vi är stolta över att erkänna deras framstående insatser.

Med Sigtuna Kulturpris och Årets ungdomsledare vill vi främja och erkänna individuella framgångar inom dessa områden. Vi tror att genom att uppmärksamma dessa individer och deras bidrag kan vi uppmuntra andra att sträva efter liknande framgångar.

Vill du bli involverad i kultur eller ungdomsledarskap i Sigtuna? Det finns många möjligheter att engagera sig, oavsett om det är genom att delta i lokala kulturevenemang, frivilligarbete inom sportklubbar eller genom att stödja och uppmuntra dessa framstående individer.

Vi hoppas att genom att lyfta fram och erkänna dessa framstående bidrag, kan vi inspirera andra att bidra till kulturella och ungdomsledande initiativ inom Sigtuna kommun. Tillsammans kan vi arbeta för att stärka och berika vår gemenskap.

Kom och var en del av denna positiva förändring. Fira kulturen och ungdomsledarskapet i Sigtuna.