Liberalerna i Sigtuna kommun har presenterat sitt valprogram vilket inkluderar insatser inom skola och trygghet.

Liberalerna lanserade sitt valprogram under tisdagen och i den ingår satsningar på skola och trygghet samt kommuninvånares frihet. Bland trygghetsåtgärderna vill man fortsätta med Trygghetspaketet och utöka projektet med våldsprevention till fler skolor. I skolan vill man se fler lärarassistenter, införa sociala team som avlastar lärare i skolan och anställa lärarassistenter som ska ta över uppgifter från lärare som inte är kopplade till undervisningen.
– Sigtuna kommun ska vara en attraktiv framtidskommun där människor och företag kan växa. Liberalerna arbetar för en skola i världsklass, trygghet på gator och torg, en stark välfärd och ett hållbart stadsmässigt bostadsbyggande med minskad miljöpåverkan, säger partiets förstanamn Pernilla Bergqvist i ett pressmeddelande.

Man slår också ett slag för friheten, att man ska få älska och gifta sig med den man vill, stoppa hedersrelaterat våld, skapa trygga och attraktiva boenden, främja valfrihet och fri företagsamhet samt att personer med funktionsnedsättning ska kunna få ökad frihet med tillgängliga miljöer, digital teknik och fysiskt och psykisk hälsa.

Artikel i Märsta.nu 2018-08-22: länk

Läs vårt valprogram här.