Riksdagsledamot Fredrik Malm (L) besökte Steningehöjdens skola

Onsdag 25 maj 2022

Riksdagsledamot Fredrik Malm (L), skolpolitisk talesperson och förste vice ordförande i utbildningsutskottet besökte Steningehöjdens skola på fredagen den 20 maj tillsammans med Pernilla Bergqvist (L), ordförande i barn- och ungdomsnämnden och förstanamn på fullmäktigelistan i höst.

Vi var mycket imponerade att ta del av det utvecklingsarbete som bedrivs på skolan och hur engagerade ledning och medarbetare är för att eleverna ska nå sina kunskapsmål, känna sig trygga och må bra, säger Malm och Bergqvist i ett gemensamt uttalande.

– Det var mycket lärorikt besök där jag får se hur liberal politik gör skillnad i praktiken. Mycket av den politik som Liberalerna är drivande för på nationell nivå är redan verkställd i Sigtuna kommun. Som bland annat sociala team som bidrar till minska arbetsbördan för lärarna och skapar studiero på skolan. Det är glädjande se den positiva skolutvecklingen kommunen har haft under liberalt ledarskap och engagerade medarbetare, säger Fredrik Malm, utbildningspolitisk talesperson för Liberalerna i Riksdagen och förste vice ordförande i Utbildningsutskottet

Den liberala duon träffade biträdande rektor Marie Iskander och medarbetare som berättade om skolans utvecklingsarbete kring bland annat förbättrade kunskapsresultat, sociala team, digitalt lärande och modersmålsundervisning.

Märsta.nu uppmärksammar besöket