550 000 kronor till akutskolan från regeringen – En Liberal Satsning för Studiero

Onsdag 8 november 2023

Märsta.nu har rapporterat glädjande nyheter om att Sigtuna kommun kommer att erhålla statsbidrag på 550 000 kronor för att stärka sin akutskola. Detta är ett bra tillskott av en betydande satsning som har gjorts i den årets lokala budgeten för att införa en så kallad akutskola med en anslagssumma på hela 2,5 miljoner kronor. Det är även en indikation på de positiva effekter som kan uppnås när liberaler är en del av regeringen.

Akutskolan utgör ett viktigt verktyg för att kunna hantera utåtagerande och våldsamma elever, vilket i sin tur möjliggör snabba lösningar för att garantera studiero för samtliga elever inom den ordinarie skolverksamheten. Denna satsning är ett exempel på hur en lokal satsning kan kompletteras med nationellt stöd, och det understryker vikten av att skapa en trygg och lärande miljö för våra elever.

Vi är stolta över att vara en del av denna positiva utveckling och ser fram emot att fortsätta arbeta för att förbättra utbildningsmiljön i Sigtuna kommun. Följ med på vår resa när vi strävar efter att erbjuda utmärkt utbildning och studiero för alla våra elever. Tillsammans kan vi göra skillnad och skapa en bättre framtid för vårt samhälle.