Liberalerna höll årsmöte förra veckan och bjöd in riksdagskandidaten Morgan Olofsson som tidigare varit utrikeskorrespondent för SVT i Moskva.

– Vi lever i en turbulent tid där mörka krafter hotar den demokrati vi kämpat för. Morgan inspirerande till intressanta ideologiska diskussioner om Liberalernas politik och framtid, säger Pernilla Bergqvist, gruppledare och etta på listan till kommande val.

Många uppdrag för Bentele
Cia Bentele återvaldes som ordförande och fick ny roll som valledare, och kommer därmed ha dubbelt ansvarsområde i år. Valledaren ansvarar för det viktiga arbetet med planeringen av valrörelsen som nu kommer dominera föreningens arbete.

– Jag känner mig glad och hedrad över att bli valledare och omvald till ordförande för Liberalerna Sigtuna. Vi liberaler jobbar ständigt för att öka människors frihet och trygghet och ser fram emot valrörelsen med allt vad det innebär, säger Cia Bentele. Under året fram till valet kommer Liberalerna att berätta om sina politiska förslag för att utveckla och förbättra Sigtuna kommun enligt Cia.

Cia är ledamot i äldre- och omsorgsnämnden och ordförande i det kommunala tillgänglighetsrådet. Utanför föreningen och kommunala uppdrag är Cia ordförande i det nationella nätverket för Funktionella Liberaler.

Vice ordförande är Lars-Göran Mellberg som också sitter i styrelsen. Övriga styrelseledamöter är Daniel Andersson, kassör, Rodrigo Luna, Hendrik Nyman, Roger Uddmere, Bo Danielsson, Cicilia Hertzberg, nyval och Pernilla Bergqvist, gruppledare.